25 Haziran 2009 Perşembe

Mersine Sağlık Yatırımlarını kim engelliyor

Mersin Türkiye’nin 7. büyük kenti.

Fakat 2 milyonluk şehirde eskimiş iki hastaneden başka komple hizmet verebilecek bir başka hastane daha yok.

Son dönemde sadece bir tane Kadın Doğum ve Çocuk Hastanesi açıldı.
Elbette bu hastane de Mersin için yeterli gelmiyor.
Gelmesi de mümkün değil.

Bu anlamda yaklaşık 6 yıldır sorumlu yurttaş bilinci ile göllere mayalar çalıyorum.
Bu anlamda yüzlerce özel hastaneye Mersini tanıtan ve hastane eksikliğini anlatan elektronik mesajlar gönderdim.

Sağlık Bakanlığına Mersinin sağlık alanında geri bırakılmışlığını anlatan ve hastane yapılması için önerilerde bulundum.

Uzun zamandır Toroslara yapılması planlanan fakat yapılması yılan hikâyesine dönen Ortopedi Hastanesi alanında Türkiye’nin büyükleri arasında olacağı söylenen Alman Hastanesi için birçok yere “Bu hastane neden yapılmıyor?” sorusunu sordum.
Benzer şekilde Toroslar Belediye Başkanı Sayın Hamit Tuna’ya bir yazı faksladım.

Şunu söylemek istiyorum.
Sonuçta ben sıradan bir yurttaşım. Ama büyük bir Mersin sevdalısıyım.
İstiyorum ki Mersinin bu konudaki eksikliği giderilsin, insanlar hasta halleri ile hastane kuyruklarında çile çekmesin. Yapılacak olan özel veya devlet hastanelerinde insanlar iş bulsun, hastane çevrelerine yeni konutlar, iş merkezleri yapılsın, insanlar çalışsın ve para Mersinde dönsün. Ekonomi canlansın.

Aynı şeyleri temcit pilavı gibi tekrar etmeye gerek yok şimdi…

Peki, bunları neden yazıyorum?

AKP Mersin Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Mustafa Eyiceoğlu’nun günlerdir ısrarla söylediklerinin gerçek olma ihtimali beni çok ürkütüyor.

Ne diyor Eyiceoğlu?

“400 Yataklı Araştırma Hastanesi yapımını arsa sorununu çözmeyerek Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı engelliyor”

Bunun gerçekliğine inanmak istemiyorum. Üstelik Mersine çok şey kazandırdığını bildiğim ve takdir ettiğim bir belediye başkanı olan Macit Özcan bu şekilde kendi halkını cezalandıramaz.

Mersini bir dünya kenti yapacağım diyen bir belediye başkanı kentinin hastane ihtiyacını görmezden gelemez. Macit Başkanın bu tarz bir seçim stratejisi uygulayacağını sanmıyorum.

Ayrıca bir dünya kentinin hastane eksiği zaten olamaz. Mersine bir değil en az iki büyük devlet hastanesi yapılmalıdır.

Açıkçası Adalet Bakanı Mehmet Ali Şahin’in itiraflarından sonra, ben hükümetin bu yatırımı askıya aldığını düşünüyorum. Yani Eyiceoğlu’nun söyledikleri çok inandırıcı gelmiyor.

Fakat her şeye rağmen Macit Özcan, Eyiceoğlu’na cevap vermeli ve konuşarak hastane arsası konusunu açıklığa kavuşturmalıdır.

Hastane yapımını engelleyen veya askıya alan kimdir?

Sorumlu yurttaş bilinci ile bu soruyu sormak boynumun borcudur.

Hiç yorum yok: