25 Haziran 2009 Perşembe

Bu söze kulak verin

Mersin Uluslar arası havaalanını tüm benliği ile hissediyor. Bu konuda toplumun her kesiminden çeşitli açıklamalar yapılıyor. Suskun olanlar sadece Ankara’daki vekillerimiz.

Uzun yıllara dayanan bir hayal 2007 seçimlerinde Kürşat Tüzmen’in adaylığı ile yeniden canlandı. Belli ki Kürşat Tüzmen ekibini kurmuş ve Mersini ve eksiklerini iyi analiz etmişti.

Nitekim beklide havaalanı vaadinin de etkisiyle Kürşat Tüzmen Mersinden vekil, Mersin mitinginde Mersine havaalanı yapılacağını belirten R.T.Erdoğan’ın partisi AKP ise Mersinde ikinci parti oldu.

Seçim sonrası Mersine defalarca gelen Tüzmen Havaalanı yapılacağını söyledi.
Sonuç itibari ile 3 nokta belirlendi. Kumkuyu, Çiçekli, Baharlı…
Mersinin turizmini canlandıracağını belirten AKP hükümeti ve Mersine gelen bakanlar havaalanı gerekliliğini tekrar ettiler.

Öyle ya da böyle, havaalanı için Baharlının olması konusunda karar verilmişe benziyor.

Oysa hep söylüyoruz, hep yazıyoruz. Mersinin batısı unutulmamalı… Havaalanı eğer Yeniceye yapılacaksa yakın zamanda Kumkuyu tarafına turizm amaçlı bir havaalanı mutlaka yapılmalı. Çünkü yaklaşık 10 dakika Mersine yaklaşacak olan mevcut havaalanı turizme katkı sunmayacaktır.

Geçtiğimiz günlerde CHP Mersin İl Başkanı Faruk Mehmet Akar, Kumkuyu’da incelemelerde bulundu. Mersin'e söz verilen havaalanının bir an önce yapılması gerektiğini söyledi. CHP Mersin İl Başkanı Faruk Mehmet Akar, Mersin'e yapılacak olan havaalanının Anamur ile Erdemli arasında bir yere yapılması gerektiğini söyledi.

Akar, Kumkuyu'da bulunan bölgenin havaalanı olmaya en müsait yer olduğunu belirti.
Sayın Akar’ın havaalanı konusundaki tespitleri çok yerinde. Yapılacak yatırımlar doğru zamanda doğru adreslerde yapmak gerekli. Şuanda eğer amaç turizme katkı sunması için bir havaalanı yapılacaksa Yenice yanlış adrestir. Eğer bölge çıkarları turizmden öncelikli ise… Buna söyleyecek bir sözüm yok.

Her şeye rağmen Mersin il sınırlarına hizmet ediliyor diyerek suskun kalmak devletin parasının israfı anlamı taşır. Yanlış anlaşılmamak için tekrar etmek isterim. Yeniceye havaalanına karşı değilim, asla olmadım… Ama Yeniceye bölgesel bir havaalanı yapılacaksa turizm için Batı Mersine mutlaka bir havaalanı yapılmalıdır.
Mersin turizminin geleceği parlaktır. Ancak turizmin istenen noktaya gelemsi için olmazsa olmazlar vardır.

Bu olmazların başında havaalanı gelmektedir. İkinci sırada ise Mersin sahil yolunun Gazipaşa’ya kadar olan bölümü acilen genişletilmeli ve düzeltilmelidir. Kazanlı sahil projesi Mersine çok önemli katkılar sunacaktır ama Batı Mersin Kazanlı sahilinin gölgesinde bırakılmamalıdır.

Bunun sebebi ise salt turizm değil, Batı Mersinde yaşayan insan nüfusudur.

Anamur 63,850
Aydıncık 11,647
Bozyazı 26,161
Erdemli 126,745
Gülnar 33,785
Mut 66,356
Silifke 111,698
Toplam 440,242

Buna Mezitli, Tece, Tömük gibi beldeleri ve ilçeleri eklememiz gerekiyor.
Komşumuz Karamanın coğrafik yakınlığını hesap edersek Karaman, Mersin Havaalanını çok rahat kullanacaktır.
Şimdi soruyorum…

Neden Batı Mersin’e bir havaalanı yapılmasın?

Hiç yorum yok: