25 Haziran 2009 Perşembe

Bir seçimin ardından: Büyükşehir

29 Mart yerel seçimleri Mersin için çok fazla sürprizler yaratmadan gerçekleşti. Büyükşehir Belediye Başkanlığını iki dönemdir sürdüren Macit Özcan halkın güvenoyu ile üçüncü dönem için seçildi.

Kâğıt üstünde zorlu bir yarış gibi görünse de Macit Özcan yarışın kesin favorisiydi. Ne Eyiceoğlu’nun ne de Mahmut Tat’ın Büyükşehir Belediyesini kazanacağına kendi taraftarları bile inanmıyordu.

Macit Özcan tarafının en büyük çekincesi ise Adil Aktay faktöründen dolayı “kayıp” oyların sayısıydı. Nitekim aldığı 135.083 oy ile toplam seçmenin yüzde 31’ini alan Macit Özcan üçüncü dönemine başladı.

2004 seçimlerinde aldığı 34.04 oy oranından sonra Macit Özcan yeni dönemini çok daha verimli kullanacak ve Mersine hizmetlerine devam edecektir.

Hiç kuşku yoktur ki Macit Özcan son yıllarda Mersin için büyük hizmetleri hayata geçirmiştir. Fakat yeni dönemde Mersinin temel ihtiyaçları hala çözüm beklemektedir.

2009–2014 seçim katalogunda yer alan projeler içerisinde Mersin için olmazsa olmazlar vardır. Mersine yakışan yeni ve büyük bir otogar mutlak suretle ve en kısa zamanda yapılmalıdır. Turizm kenti olma hedefi taşıyan kentimizde doğru dürüst bir su parkı (aquapark) olmaması kent adına çok büyük bir eksikliktir.

Yapılacak olan Aqua Park içerisinde değişik eğlence aktivitelerinin yer alacağı geniş bir eğlence mekânı şeklinde tasarlanmalı ve yerli/yabancı tüm turistlerin ve kent halkının eğlence adresi olmalıdır.

Kentimizin en büyük sorunlarından bir tanesi ise yolların durumudur. Yollar kazılar ve yer altı çalışmaları sayesinde resmen köstebek yuvası halini almıştır. Oysa Mersine yakışan yollar yamasız ve düz olmalıdır. Zaten Büyükşehir Belediye Başkanı Macit Özcan yolların durumundan haberdar ve sürekli bahsediyor.

2004 seçimleri öncesi Macit Özcan’ın bir sözü vardı: Hafif Raylı Sistem mutlaka kente kazandırılmalıdır. Neden hayata geçirilmediğini artık hepimiz net olarak biliyoruz. Bunun kanıtı ise Adalet Bakanının itiraflarında gizlidir. Her ne olursa olsun Hafif Raylı Sistem Tece-Huzurkent Büyükşehir sınırlarını kapsamalı ve kentin bütününde ulaşımı kolaylaştırmalıdır. Hafif Raylı Sistem kurulurken ikinci çevre yolu mutlaka kapsama alanına alınmalıdır. Bunun yolu ya ikinci çevre yoluna da Hafif Raylı Sistem kurmak veya otobüs seferlerinin artırılması olacaktır.

Kısacası yapılacak çok daha şey var kuşkusuz… Bunu başka yazılarda değinmeye devam edeceğiz.

Peki, Büyükşehir’i MHP ve AKP nende kaybetti veya alamadı?

Bu soruya kısaca şu cevabı verebiliriz: İnandıramadılar ve inandırıcı olamadılar. AKP hayata geçirilecek projeler sunmaktan daha ziyade hayalci yaklaşımları broşürlere taşıdılar. Ayrıca Mersin için doğru aday bulamadılar ve iktidarın gücünü bir tehdit olarak sundular. Kürşat Tüzmen bile yetmedi demek sanırım AKP açısından doğru bir tespit olacaktır.

MHP Kanadına gelince: MHP Büyükşehir’e çok asıldı. Ciddi anlamda da oy artışı sağladılar ama yetmedi. Oy artışının daha çok Toroslarda olması ise yeni bağlanan beldelerin sosyolojik yapısıyla alakalı bir durumdur.

Yani?

Yani, MHP kemik oy denilen oyları almış ve Büyükşehir seçimlerinde dışarıya çok fazla açılamamıştır. Mahmut Tat ile ilgili seçim arifesinde basına yansıyan iddialar ise kararsız seçmenleri etkilemiş ve Tat’ın oy kaybetmesini sağlamıştır.

Mahmut Tat’ın kamuoyuna sunduğu projelerin de tıpkı Eyiceoğlu’nun projeleri gibi “yapılması zor” projeler olması halkta kuşku uyandırmış ve bu oya yansımıştır.

Bu üç aday dışında kimsenin seçim kazanamayacağı biliniyordu. Yarışın üç favorisi vardı.
Birinci sıradaki kazandı. Yani beklenen oldu. Yeni dönemin Mersin için çok daha güzel günlere ışık tutması temennisiyle…

Hiç yorum yok: