23 Haziran 2009 Salı

Mersin Lojistik Merkezi’ne öncelik verilmelidir

RIS Mersin projesi ve İnovasyon projesiyle Mersin’in yol haritası belli oldu. Lojistik, Tarıma dayalı sanayi ve Turizm...

Seçim öncesi ve sonrası Devlet Bakanı Kürşat Tüzmen’in açıklamaları, Kültür ve Turizm Bakanı, Sanayi Bakanı gibi birçok bakanın Mersine gelmesi… Kısacası Mersin’in lojistik üs olması için de kollar sıvandı. Ardından diğer iki seçenek için çalışmalar yapılacağı belli. Ama öncelik Lojistik…
* * *
Mersin Türkiye’nin lojistik Merkezlerinden birisi olma adayı. Ve bu konuda engel yok gibi. Malum, Mersin sahil kenti ve iki limanı, iki marinası var. Demiryolu taşımacılığı ile taşımalar rahatça yapılmakta... Organize Sanayi gün geçtikçe büyümekte ve Eczacıbaşı, Fritolay gibi Türkiye’de yatırımı bulunan firmaların yanında Çin gibi yabancı yatırımcılarında ilgisini çekiyor.
* * *
Limanlardan dolayı ihracatçılarımız ve ithalatçılarımız deniz yolu ile uluslararası pazarlara rahatça girebiliyorlar. Kentte bulunan belgeli nakliyecilerin çokluğu ile İstanbul’dan sonra Türkiye’nin ikinci büyük kenti. Ve bu kentin ticaret hayatı gün geçtikçe canlanıyor.
* * *
Projeler hazır. Lojistik merkez, hem karayolu hem demiryolu hem de limanla bağlantılı olacak. Bu şekilde Limana ve Organize Sanayi Bölgesi'ne demiryolu bağlantısı olması ile sanayicinin taşımacılık maliyeti düşecek…
* * *
Ulusal basında yer alan haberlere göre Limanın özelleştirilmesinden sonra lojistik merkezi olma yolunda hızla ilerleyen Mersin, yabancı yatırımcıların İstanbul ve İzmir'den sonra en çok sorduğu bölge oldu. Geniş hinterlandı limanı ve Türkiye’nin ilk serbest bölgesi ile Türkiye’nin Ortadoğu’ya açılan kapısı olan Mersin, ulaştırma ve lojistik sektöründe Avrupalı olmak için kolları sıvadı.
* * *
Mersin’in geleceğine yön verecek üç sektörün belirlendiği RIS-Mersin Projesi kapsamında, kentteki ulaştırma ve lojistik sektörünün Avrupa standartlarına ulaştırılması çalışmaları hala sürüyor. Mersin Lojistik Platformu üyeleri tarafından hazırlanan eylem planı ile Mersin’de ulaştırma ve lojistik başlığı altında ne yapılması gerektiği hakkında planlamalar yapılıyor.
* * *
Ulaştırma ve lojistik sektörünün Mersinde en üst düzeye getirilmesi için kamu, odalar ve özel sektörün katılımı ile kurulan Mersin Lojistik Platformu, kalite çıtasını dünya standartları olarak belirledi.
Bu noktada özel sektörün Lojistik Platformuna katılımı çok önemli; çünkü özel sektörün yaşadığı sıkıntıların çözümü konusunda en faydalı çözümlerin bu platformda sunulabileceğine inanıyorum.
* * *
Mersin Lojistik Merkezi Başkanı Josef Atat’ın dediği gibi; Mersin Marinası’nın işletmeye açılmasını teşvik etmek öncelikli olarak ele alınmalı. Ayrıca Demiryolu Terminali Tesisi için lobi çalışmalarının yapılması, Karayolları ve demiryollarının bakımı ve mümkünse tren yolunun Silifke’ye kadar uzanması gerekmektedir. Çünkü Silifke gerek Taşucu limanı ile gerekse yeni kurulan Organize Sanayisi ile bu projede yer almalıdır.

Türkiye’nin en önemli limanları arasında yer alan Mersin Limanı’nın, özelleştirilmesine rağmen bir takım sorunların çözülememiş olması önemli bir eksikliktir. Engin Narin’in Mersin limanına alternatif liman oluşturma önerisi ciddiye alınması gereken bir öneridir.
* * *
Lojistik Merkezine tekrar dönecek olursak…

Yer seçimi sok önemlidir. Çünkü yer seçiminde yapılan yanlışlıklar kimi zaman önemli projelerin atıl bir hale dönüştürmüştür. Bunun için, kurulacak olan Lojistik Merkezi SB, Liman, Odalar, Üniversiteye kolay erişebilecek uzaklık ve noktada olmalıdır. Yapılması planlanan Lojistik Merkezi direk otoban bağlantısı ile karayolu taşımacılığında kara yolu yükünü ve şehir içindeki meydana gelen yığılmaları azaltmalıdır.
* * *
Geçen hükümet döneminde şaşırtıcı ve anlamsız bir kararla sadece 7 belgeli nakliyeci olmasına rağmen Mersin’den Adana’ya alınan Ulaştırma Bölge Müdürlüğü’nün tekrar Mersine gelmesi Lojistik üssünün anlamı bakımından daha uygun olacaktır.

Tarıma dayalı sanayisi, Limanları, serbest bölgesi, nakliye ve gümrükleme firmalarının çokluğu, bol depolama alanları ve gümrüklü antrepolarının sayısı, organize sanayisi, gelişen ticareti ile Mersin, İstanbul’dan sonra Türkiye'nin lojistik üssüdür zaten. Önemli olan bu ili daha iyi yerlere getirebilme mücadelesi vermek ve değerin farkına varabilmektir.
* * *
Her ciddi proje gibi, Lojistik Merkezi Projesi’nin Tesis edilmesi içinde yerel ve ulusal alanda lobi çalışmalarının yapılması gerekiyor.

Bu noktada tüm sivil toplum kuruluşlarına, işadamlarımıza, milletvekillerimize ortak akılda buluşma görevi düşüyor. Bu hiç zor değil.

Bu yazı Güneyde İmece Gazetesinde 11.02.2008 tarihinde yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok: