25 Haziran 2009 Perşembe

Kendini Eğitime Adamış Bir Gönül İnsanı

Size bir gönül insanından bahsetmek istiyorum.
Kendisi “zamanında” DSP Seyhan ilçe başkanlığı yaptı.

Rahşan Ecevit ve cenahının parti işlerine karışmasına kızmasaydı ve birçokları gibi “mış gibi yapsaydı” herkes geleceğin milletvekili olarak görüyordu kendisini.

Yalakalık yapmadı ve bildiği yoldan şaşmadı.
Kendisini eğitime adadı.

Adana’da kurulan ve daha sonra Mersine de şube açan Doktor Kazım Çetin Dershanelerini yönetti.
Onu Mersin eğitim camiası Doktor Kazım Çetin Dershanelerinin yöneticisi olarak tanıdı.
Sonra kendi yolunu çizdi.

Alçakgönüllü ve mütevazı tavrı ile her öğrencinin arkadaşı olabilmeyi başaran bu eğitim insanı Mersinlidir ve hale Mersinde dershane işletmeciliği yapmaktadır.

Önüne gelenin dershane açtığı günümüzde bu yığılmışlıktan Mersinde nasibini alıyor.
Malum bu işler artık koskoca Test Teknik Dershanesini bile kapattıracak noktaya geldi.

Üstelik trilyonluk bütçelere sahip İstanbul dershaneleri ile rakip olmak hiçte kolay değil!
Yanlış Milli Eğitim politikalarının sayesinde her öğrenciyi “sağılacak inek” gibi gören dershanelerin sayısını tam olarak bilmek mümkün değil.

Her gün bir yenisi açılıyor.
Son yıllarda büyük ve ünlü dershanelerin durağı oldu Mersin…
Buna rağmen inatla ayakta tutuyor ve sürdürüyor eğitim aşkını.

Sırf bu yüzden bile, yani trilyonluk İstanbul dershanelerinin, dershane çöplüğüne çevirdiği Mersinde mütevazı bütçesi ile ayakta duruyorsa Işın Dil Kursu, Alptekin Esmen büyük bir eğitimcidir.

Mersin Atatürk Caddesinde Ulu Cami bitişiğindeki Cemak iş merkezinin son katında Işın Dil Kursu’nu işletiyorken bu mütevazı eğitim yuvasını genişletiyor ve hizmet alanını farklı alanlarda kurslar açarak büyütüyor.

Mersinde ilk “Avcılık Kursu” açan insandır kendisi…
Bilgisayar Kursu’nun yanında Etüt Merkezi açarak yüzlerce öğrenciye “doğru düzgün” eğitim vererek Atatürkçü bir nesilin yetişmesine yardımcı oluyor.

Eğitim ile ilgilenen her insanın Alptekin Esmen ile mutlaka tanışmasını tavsiye ederim.
Sınav atına döndürülmüş her öğrencinin Alptekin Esmen’in bilgilerinden faydalanmasını şiddetle öneririm.

Çünkü o karşılıksız bilgi paylaşımının ve en doğru ideallerin ışığıdır.
Kendisi bilgi ve birikimini paylaşırken mutlu olduğu yüzünden anlaşılan ender insanlardandır.

Alptekin Esmen ile tanıştığınızda ve onun eşsiz bilgisinden yararlandığınızda eğitimde ve günlük hayatta “paranın” birinci planda olmadığını, amacın gerçekten bilinçli bir nesil yetiştirmek olduğunu göreceksiniz.

Kısacası Alptekin Esmen “adam gibi” adamdır.
Mersin halkı ve Mersin eğitim camiası bu adamı daha yakından tanımalıdır.

Hiç yorum yok: